Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Elise Romijnders - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Elise Romijnders - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Door: Elise Romijnders

Blijf op de hoogte en volg Elise

03 December 2014 | Oeganda, Jinja

Vandaag schijnt de zon hier en is het een mooie dag in Jinja! De afgelopen dagen hebben we de zon wat minder gezien en ook het regen seizoen is nog niet volledig afgelopen ;)

Deze week heb ik weer veel dingen meegemaakt, maar ik heb jullie nog geen ziekenhuis verhalen te vertellen! Morgen is de grote dag, dan ga ik met Brian naar de hoofdstad en dan hoop ik met heel mijn hart dat ik me kan registreren als verloskundige in Uganda. Daarna duurt het nog 3 werkdagen voor het Counsil het ziekenhuis officieel toestemming geeft en dan… Oh happy day

De afgelopen week was een lastige week. Elke dag moet ik opnieuw iets verzinnen om me mee bezig te houden en daarnaast ben ik eigenlijk ook heel de week ziek geweest.
Diede heeft me goed verzorgd en met liters thee en liefde van de kindjes in huis ben ik nu weer beter.

In het project van Diede kan ik helpen door de tienermoeders tips en adviezen over de baby’s te geven en kan ik haar ook ondersteunen bij meetings.

Op 1 December is ook Donna hier in huis gekomen, zij is een verpleegkundige die hier voor 6 weken in Uganda is. Zij mag morgen beginnen in het ziekenhuis…
Ik red hier wekelijks levens, deze keer niet van een tweeling, maar van een puppy! We hebben een mini hondje gevonden die in the middle of nowhere voor Diedes neus door zijn pootje zakte. Ze moest hem wel meenemen en we waren bang dat hij de reis naar huis niet zou overleven. We hebben hem al aardig opgelapt. Ontwormd, vlooien vrij gemaakt en de naam Troubles gegeven. Hij was namelijk ernstig in de problemen toen hij ons vond. Het project waar in verblijf laat een aantal steken vallen en is daarom ook beter Troubles4you-Uganda te noemen.

Gisteren en vandaag zijn Diede, Donna en ik omgedoopt tot eerste-hulp-verpleegkundigen! Dat Diede daar niet eens een diploma voor heeft, maakt niemand iets uit. Er is namelijk een groot voetbaltoernooi georganiseerd voor 20 scholen hier in de stad. Iedereen die mij kent weet ‘hoe dol’ ik op voetbal ben, maar gelukkig heb ik me er toch goed vermaakt.

Vanavond zetten de kindjes weer hun schoen en ze hopen allemaal op meer van die lekkere pepernoten! Ze kunnen Sinterklaasje Bonne Bonne Bonne al heel goed zingen, dus wie weet vind hij de weg naar hier wel.

Voor de volgende week hoop ik op minder regen en meer zonneschijn!
Ik houd jullie op de hoogte van mijn registratie en vind het heel leuk om jullie leuke reacties te lezen!

Groetjes vanuit Uganda

  • 04 December 2014 - 09:37

    Tante Maya:

    Goeiemorgen Elise,

    Ziek worden is haast on ontkoombaar door medicijnen en verandering van water en eten wellicht ook 'n beetje de spanning die eruit komt. Relax! alles komt goed. We duimen met je mee vandaag. Naast kattenoppasster nu ook hondenredster en dat voor zo'n dierenvriend, wat 'n ontwikkelingen. Let op! je gaat hechten aan en houden van zo'n beestje, en dan?

    Toi Toi

    Tante Maya

  • 04 December 2014 - 09:45

    Jolande Van Der Aa :

    Lieve Elise, wow wat een troubles daar maar wat een kanjer ben jij dat je er zo mee omgaat en intussen zo waardevol inzet! We duimen dat je snel als verloskundige aan de gang mag! Toi toi

  • 04 December 2014 - 10:01

    Dominique Van Den Berg:

    heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt !!!

  • 07 December 2014 - 17:02

    Moekie:

    Mi chica,

    Donna, Diede en jij zijn een prima team, een verpleegkundige, een verloskundige en een logopediste die samen voor een goed doel in Afrika zijn.
    In Jinja leren ze wellicht mooie dingen van jullie en jullie leren van alle zaken daar.
    Mooie bagage om je mee verder te ontwikkelen.
    En jazeker, na regen komt zonneschijn. Zet 'm op meiden.

    Groetjes van je Moekie -xxx-

  • 10 December 2014 - 18:28

    Josephine:

    Tijd voor een nieuwe blog? ;) ik zit in spanning, is t nou inmiddels gelukt met de papierwinkel, kan je aan de slag? Hoe gaat t met de kindjes, de tweeling, de tienermoeders, en met Troubles natuurlijk! wat een avonturen, dan zit ik er hier toch warmpjes bij in Italië (al heb ik wel meer dan een maand met koud water gedoucht.... kan ik toch een beetje met je meeleven :P)
    veel plezier daar in het zonnetje, hier begint het nu echt winters te worden, dus wees blij met de warmte ;) ik duim voor je!!!
    kusjes xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Elise

In het voorjaar van 2013 ben ik drie maanden naar Ethiopië gegaan om de vereiste bevallingen voor mijn opleiding te doen. Eind 2014 ben ik opnieuw naar Afrika gegaan als verloskundige. Ditmaal heb ik vijf maanden als vrijwilliger op de verlosafdeling gewerkt

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 35456

Voorgaande reizen:

18 November 2014 - 17 April 2015

Vrijwilligerswerk Oeganda

06 Maart 2013 - 30 Mei 2013

Buitenlandse stage Ethiopië

Landen bezocht: